Egyedi logó készítése marketing szemlélettel

A logóról általában

A logó egy olyan vizuális alapmotívum, amely egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosítására szolgál. Az egyedi vállalati, szervezeti arculat alapeleme, a vállalat, szervezet identitásának (azonosságának, önazonosságának, hivatásának) erős kifejezője, a vállalatra, szervezetre, termékre, szolgáltatásra, márkára jellemző szín és formavilág alapvető eleme.

A logó elsődleges szerepe és célja a megkülönböztethetőség, egyértelmű kifejezése annak, hogy egyedi és összetéveszthetetlen szereplője vagyok a piacnak.

A logó másik fontos szerepe és célja az azonosíthatóság, az egységes, következetes megjelenés, megjelenítés. A logó vizuális képe úgy vésődik be az emberek tudatába, ha mindig a használati előírásoknak megfelelően ugyanolyan színben, formában, kivitelben jelenik meg az adott arculati-, vagy reklámeszközökön.

A logó védjegyként is szolgálhat, ha védjegyoltalom alá helyezzük (®, ™). A védjegyoltalom alapján a védjegyjogosultnak (tulajdonos) kizárólagos joga van a védjegy használatára. Így a védjegyet csak az arra jogosult használhatja, vagy az, akinek a használati engedélyt (licencia) átadja.

Egy jó logó ezáltal komoly értéket képviselhet. A védjegyoltalom jeleként Magyarországon a ® szimbólumot használjuk, de lehet a „Törv. védve" (értsd: törvény által védve) feliratot is alkalmazni.

 

 

 

7 KÉRDÉS, 
AMELYRE NEKED IS
VÁLASZT KELL KAPNOD
LOGÓTERVEZÉS ELŐTT